Septyni dalykai, kuriuos pravartu žinoti vadovaujant nuotolinei darbo jėgai

Last updated on: Published by: PLK | GLN partneris 0

Neseniai kartu su savo žmona Siuze parašėme straipsnį, kuriame gvildenome nuotolinio darbo pliusus ir minusus. Mūsų išvada: nors galimybė dirbti dėvint pižama turi savų privalumų, nuotolinis darbas taip pat gali apriboti mūsų karjerą…

Norėčiau pratęsti šią temą, tačiau į ją pažvelgti iš vadovo prizmės. Kaip vadovauti nuotoliniu būdu dirbančiai komandai?

Nuotolinės darbo jėgos pliusai ir minusai

Turbūt niekas nesiginčytų, kad organizacijoms naudinga turėti nuotolinių darbuotojų bent kai kurioms rolėms atlikti. Mažiau žmonių biure – reikia mažesnio biuro, o tai reiškia ir mažesnes patalpų nuomos kainas. Laikas, praleistas keliaujant į darbą gali būti išnaudotas svarbesniems darbams atlikti, ir taip toliau.

Tačiau viskas turi ir minusų. Nuotoliniu būdu dirbantieji gali atitrūkti ar net nesuprasti organizacijos kultūros ir misijos. Jie negalės stiprinti darbinių santykių, bus sunku kreiptis į bendradarbius ištikus bėdai, turint klausimą ar norint pasidalinti idėjomis. Taip, jie yra labai svarbi komandos dalis. Jų tiesiog nėra TEN, kur esate jūs.

Nepaisant to, dėl vienų ar kitų priežasčių įmonės vis dažniau renkasi darbuotojus, kurie gali dirbti nuotoliniu būdu ir ši tendencija tikrai niekur nedings. Šiuo metu Jungtinėse Amerikos Valstijose vienas iš penkių darbuotojų dirba iš namų (20%), kai kurie vadovai tiki, kad šis skaičius per ateinantį dešimtmetį pakils iki 50%. Vadovai šiukštu privalo atkreipti dėmesį į šią tendenciją. Jei dabar ir nevadovaujate bent penkiems darbuotojams, dirbantiems nuotoliniu būdu, tikriausiai greitai pradėsite.

Mano patirtis

Mūsų mokykla „Jack Welch Management Institute“ siūlo MBA programą, kurią galima baigti nuotoliniu būdu. Mūsų augimas buvo žaibiškas! Per penkerius metus išaugome nuo mažiau nei 100 studentų iki 1 400 studentų (visi jie – dirbantys profesionalai), kurie dalyvauja virtualiose paskaitose. Kai kurie iš jų prisijungia iš taip toli, kaip Indija ar Rusija, o kai kurie iš taip arti, kaip kita gatvės pusė. Kas dėsto šioje programoje? Pasaulyje pripažinti dėstytojai, kurių dabar yra jau virš 80 ir mes vis dar augame. Jie visi irgi dėsto nuotoliniu būdu.

Tam, kad nuotoliniu būdu dirbantiesiems ir toliau būtų sėkmingai vadovaujama, o jūsų verslas augtų (užtikrinant, kad kokybė ir klientų aptarnavimas nuo to nenukenčia), privalome pasinaudoti kiekvienu mums prieinamu įrankiu. Šie įrankiai gali padėti perteikti jūsų įmonės kultūrą, vertybes bei tinkamą darbuotojų elgesį.

Septyni dalykai, kuriuos pravartu žinoti vadovaujant nuotolinei darbo jėgai:

  1. Pašalinkite bet kokią nereikalingą informaciją iš bendravimo. Taip, kaip pardavėjai naudoja Santykių su klientais valdymo programas (angl. Customer Relationship Management (CRM)), mes naudojame panašią sistemą užtikrinti, kad kiekvienas darbuotojas turėtų kassavaitinį pokalbį (telefonu, el. paštu ar vaizdo skambučiu) su mūsų mokyklos dekanu. Taip sumažinamas nereikalingos informacijos skleidimas.
  2. Planuokite susitikimus. Nebegalite pasikliauti paprastais pašnekesiais koridoriuje ar spontaniškais susirinkimais problemų aptarimui. Mažų mažiausia, jūsų komanda turėtų susitikti bent kartą per savaitę (paprastu ar vaizdo įrašo skambučiu). Šie susirinkimai privalo būtų gerai suplanuoti. Aiškiai išsakykite savo lūkesčius apie pagrindinius dalykus, kuriuos norite aptarti. Skirkite laiko minčių generavimui ir idėjų dalinimuisi.
  3. Skatinkite darbo našumą dalindamiesi duomenimis. Mūsų mokykloje galima viešai pamatyti pagrindinius mums svarbius duomenis. Mums labai patinka Klientų rekomendavimo indeksas (angl. Net Promoter Score (NPS)). Jo pagalba lengvai pamatuojame klientų pasitenkinimą (taip, mes, kitaip negu dauguma tradicinių universitetų, savo studentus vadiname klientais), tačiau mes taip pat žiūrime į kurso užbaigimo ir tęsimo rodiklius. Nelaikome šių duomenų paslaptyje. Komandos nariai turi teisę žinoti, kaip jiems sekasi ir ką jie gali padaryti, kad pagerintų savo darbo našumą.
  4. Raskite galimybių, progų pabendrauti asmeniškai. Tai gali būti gimtadienių, paaukštinimų ar kitokių progų minėjimas. Dažnai sakau, kad dauguma komandų nepakankamai švenčia. Ypač jeigu komanda dirba nuotoliniu būdu. Sutinku, kad el. laiško su sveikinimu išsiuntimas nėra tas pats, kaip vakarienė, bet tai šiokia tokia pradžia. Darbe reikėtų skirti laiko ir smagiems dalykams.
  5. Skirkite laiko (ir finansų) komandos susitikimams akis į akį. Nors kasdienis darbas yra virtualus, tai nereiškia, kad negalite suburti komandos porai dienų bent kartą ar du į metus. Taip, tam reikalingi finansai, tačiau tokie susitikimai atneša daug naudos – sustiprinti tarpusavio santykiai.
  6. Sukurkite palaikymo tinklą. Kuo didesnė komanda dirbanti nuotoliniu būdu, tuo sunkiau su visais bendrauti taip, kaip norite jūs. Jei stebite pagrindines darbo atlikimą atskleidžiančias priemones ir duomenis (Nr. 3), aiškiai pamatysite, kurie darbuotojai yra rezultatyviausi komandos žaidėjai. Pasinaudokite tuo. Paskirkite geriausiai dirbančiuosius komandos narius kitų vedimui ir pagalbos teikimui. Tai ne tik sustiprins tarpusavio ryšius, bet ir padės jums tinkamiau vadovauti komandai nepridedant nereikalingų valdybos elementų. Tačiau įsitikinkite, kad geriausius darbuotojus įvertinate pagal jų darbo atlikimą ir elgesį, o ne darbo stažą. Vadovams turėtų rūpėti, kad kitus darbuotojus palaiko geriausi iš geriausiųjų, o ne tie, kurie dirba ilgiausiai.
  7. Būkite lankstūs. Nepamirškite priežasčių, kodėl darbuotojai dirba tokius darbus, kur suteikiama galimybė dirbti nuotoliniu būdu. Tokiems darbuotojams rūpi lanksčios darbo valandos bei neprisirišimas prie vienos fizinės darbo vietos. Kartais tai reiškia, kad jie praleis susitikimus ar į el. laiškus atsakys antrą valandą nakties vietoje „normalių“ darbo valandų. Jei tai kels problemų, žinoma, pasikalbėkite apie tai, bet kartais vadovo lankstumas padeda darbuotojui atlikti darbą dar geriau.

Vis dėlto, leisdami darbuotojams dirbti lanksčiu grafiku bei iš bet kur, pamatysite, kad nuotolinis darbas teikia daugiau pliusų nei minusų. Vienas iš didžiausių privalumų – galimybė pasiekti aukštos kvalifikacijos darbuotojus, apie kuriuos net nebūtumėte galėję pasvajoti.

Nuotolinės darbo jėgos ateitis yra šviesi tol, kol darbas – atliktas, o komandos nariai ir vadovai supranta, ir tvarkosi su iškilusiais iššūkiais.

Anglų kalba parašytą straipsnį galite rasti LinkedIn Influencer svetainėje.
Straipsnio autorius Džekas Velčas (Jack Welch)
„Jack Welch Management Institute“ valdybos pirmininkas, knygų autorius

Straipsnį vertė Nora Popova

Related posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.